کفپوش اپوکسی پارکینگ
نحوه اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ
2020/01/28
کفپوش اپوکسی
اجرای رزین اپوکسی چوب و پلی اورتان با اسپری بدون هوا
2020/04/02
نمایش همه
رزین اپوکسی چوب

رزین اپوکسی چوب سوپر شفاف

برای اجرای رزین اپوکسی چوب بعد از آماده سازی سطح که باید توسط سمباده زدن انجام شود تا زبری مناسب روی سطح پدیدار شود نوبت به اعمال اپوکسی چوب میباشد.  روش های اعمال اپوکسی چوب بسیار فراوان و متنوع میباشد که به اختصار تقدیم حضورتان می گردد.

در برخی از موارد میتوان از رال یا همان طیف های متنوع رزین اپوکسی چوب استفاده کرده و روزانه یک لایه از رزین را اعمال کرد تا همانند نمونه عکس ذیل از انواع میز یا وسایل تزیینی چوبی بتوان استفاده کرد.

رزین اپوکسی

سبک ماربل رزین اپوکسی چوب

در این روش میتوان از قلمو یا آمپول برای تزریق اپوکسی به جسم چوب استفاده کرد اما کارکردن صحیح با آن نیاز به مهارت و دقت فراوانی دارد تا رنگ اپوکسی، رزین اپوکسی چوب، کفپوش اپوکسی یا رزین پلی اورتان به درستی در تمام سوراخ ها و حفره های چوب نفوذ کند. فقط باید مراقب باشید تا رطوبت سطحی یا گرد و غبار به داخل رزین نفوذ نکند.

در صورتی که ضخامت های زیادی احتیاج باشد بهتر است از روش اسپری استفاده شود و با توجه به نوع سطح از فشار ۱۲۰ تا ۲۵۰ بار اسپری هوا یا اسپری بدون هوا Airless Spray استفاده شود:

سطوح کوچک و نامنظم

پوشش دادن نوارها

سطوح داخلی

پوشش های ترمیمی

 

اجرای بوسیله غلتک در سطوح پیوسته و ممتد پیشرفت خوبی دارد و ولی نمیتوان از ضخامت های بالای رزین استفاده کرد.

مزایای استفاده از غلتک:

۱-رزین را در لایه های متخلخل و نایکنواخت اعمال میکند.

۲-ضخامت فیلم کمتر از سایر ابزارها می باشد.

۳-نفوذ و تر کردن سطح برای لایه آستری بسیار حائز اهمیت می باشد و این در حالی است که اعمال رنگ اپوکسی، رزین اپوکسی چوب، رزین پلی اورتان، کفپوش اپوکسی با غلتک، معمولا پوشش دهی مناسبی بر روی سطح مشاهده نمی شود.

رزین اپوکسی چوب

انواع میز با روکش رزین اپوکسی چوب

اسپری انواع رزین اپوکسی یا پلی اورتان:

برای تولید و ساخت انواع نمای چوبی ساختمان و مساحت های بزرگتر باید از روش های ذیل استفاده شود:

۱- پاشش بوسیله اسپری هوا.

۲- پاشش بوسیله اسپری بدون هوا.

اسپری معمولی رزین اپوکسی چوب، رزین پلی اورتان با فشار هوای کمی کار میکند استفاده شود.

در این روش نیروی پاششی در اثر فشار بالای هوای فشرده ایجاد میشود که ذرات رزین را به خروجی نازل هدایت کرده و باعث پاشش به سطح می گردد. در صورتیکه رزین توسط یک فرد ماهر پاشیده شود فیلمی یکنواخت و با کیفیت حاصل می گردد. توجه داشته باشید که میزان مصرف رزین اپوکسی چوب به نوع سطح دسترسی به سطح روشنایی محیط ضخامت لایه تجهیزات پاشش و گرانروی رنگ وابسته است.