قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی در تهران
قیمت اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی در سال ۹۸
2020/01/12
رزین اپوکسی چوب
نحوه اجرای رزین اپوکسی چوب
2020/02/22
نمایش همه
کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ ابر و بادی Refelector

اجرای کفپوش اپوکسی

برای اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگ دو حالت وجود دارد

  • در ساختمان های نو ساز بعد از اجرای لایه بتن سبک (بتن مگر) بتن ریزی با ضخامت ۱۰ سانتیمتر و اجرای مله پروانه ای روی آن بهترین حالت برای کفپوش اپوکسی پارکینگ می باشد. کافیست شرایط برای درز های ژوئن را بررسی کرده و از میزان انقباض و انبساط سازه اطمینان خاصل شود.
  • در ساختمان های قدیمی چندیدن راه وجود دارد که با توجه هزینه تمام شده محاسبه و به مشتری پیشنهاد می گردد. اگر وضعیت کف سنگ یا موزاییک یا انواع تایل باشد بهتر است هرجا لق و یا آسیب دیده را تخلیه و زیر سازی با مواد مناسب اجام شود، در مسیر ها از توری پلیمری در صورت تردد بالای خودرو استفاده شود تا به انقباض و انبساط محور کمک کند و در رمپ ها حتما از بافت های مضرس که باعث بهبود کیفیت و کاهش قیمت کفپوش اپوکسی می گردد، استفاده شود.

اگر کف از قبل کفپوش اپوکسی اجرا شده باشد و زیر سازی و بستر مناسب دارد برای کاهش قیمت کفپوش اپوکسی، آماده سازی سطح انجام و بهتر است از طوری های پلیمری جهت تقویت خواص الاستومری کفپوش اپوکسی استفاده شود.

اگر کف از قبل بتن و قدیمی باشد باید با توجه به ارتفاع سقف موجود، تخریب و مجدداً حدود ۱۰ سانتیمتر بتن ریزی انجام شود و بعد از خشک شدن و از دست رفتن رطوبت سطح مراحل بعدی کفپوش اپوکسی آغاز شود.

الف) لایه پرایمر

بعد از اتمام آماده سازی های لازم لایه پرایمر یا همان آستر اپوکسی پلی آمید مهمترین نقش را در چسبندگی بین لایه ای دارد و حتما با ید از مواد با کیفیت و هاردنر های معتبر و سرشناس استفاده شود که دوام و طول عمر ۱۰ سال را دارا باشد.

ب) لایه میانی کفپوش اپوکسی

در این مرحله توجه داشته باشید که حکم خشت اول را در ضرب المثل های قدیمی داراست. بیشترین فشار بر روی لایه میانی وارد است و کیفیت، ماندگاری، دوام و طول عمر به مواد کفپوش اپوکسی مصرف شده در این مرحله بسیار وابسته است.

ج) لایه نهایی

پس از انجام زیرسازی با کفپوش اپوکسی و تایید و مناسب بودن سطح جهت اعمال لایه نهایی، مهمترین بخش علیات آغاز می گردد. توجه داشته باشید میزان دوام،  مقاومت سایشی و  مقاومت مکانیکی این لایه مطابق استاندارد اندازه گیری Shore D≥۷۰ لحاظ شود تا طول عمر ۱۰ سال یا بیشتر برای میزان تردد ۵۰۰ خودرو فراهم گردد. در زمان اجرای این لایه امکان ایجاد سطحی زیر تا صیقلی وجود دارد، که با توجه به کاربری بافت لایه نهایی در قیمت کفپوش اپوکسی موثر است و برای پارکینگ توصبه می گردد از بافت پوست پرتقالی کفپوش اپوکسی استفاده شود.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی تهران منطقه ۱۸

معایب لایه نهایی کفپوش اپوکسی: 

  • حبابهای سر سوزنیPine hole

قیمت کفپوش اپوکسی در معایب پلیمری آن از جمله حبابهای سر سوزنی که از متداولترین عیوب سطحی است و به صورت قارچ گونه در روی سطح ظاهر می شود تاثیر گذار و در برخی موارد منجر به Reject می گردد. از دلایل  آن حبس هوا در حین اختلاط جزءA و B بوسیله میکسر است. اختلاط با میکسری که دور آن بیش از RPM600 باشد انجام شود این پدیده رخ می دهد و خروج حبابها و یا ترکیدن آن ها بعد از اجرا با مشکل مواجه میشود. اگر  میکسر پروانه ای با دور محدوده ۴۰۰-۳۰۰ در دقیقه  مخلوط شود وضمنا نحوه اختلاط یکنواخت و کامل انجام پذیرد که باعث روان شدن  و کنده شدن تمامی مواد از گوشه ها شود ،رفع این مشکل تا حدی امکان پذیر میگردد.

در شرایط ترمودینامیکی نامطلوب از جمله دمای سطح یا محیط در حدود ۱۰ الی ۵ درجه سانتیگراد باشد نیز کفپوش اپوکسی با حباب های سرسوزنی مواجه می شود. منطقی بنظر میرسد در اثر اختلاط دو جزء به دلیل ویسکوزیته بالا حبس هوا داخل مواد کفپوش اپوکسی زیاد می شود و خروج هوا نیز قبل از کیورینگ اتفاق نمی افتد. اگرتعداد حباب در سطح شدید باشد ترمیم و اصلاح آن سمباده کاری و ایجاد زبری (belt sander)  و سپس جاروی کامل کف، تمیزنمودن و اجرای روکش مجدد آن می باشد.

برای پیش گرم کردن مواد ز شعله مستقیم اصلا استفاده نشود و کاهش ویسکوزیته در قیمت کفپوش اپوکسی و کیفیت آن قبل از انجام روکش برای فصول سرد لحاظ شود.

حباب سوزنی کفپوش اپوکسی

حباب سوزنی کفپوش اپوکسی Pin Hole