رزین اپوکسی چوب
نحوه اجرای رزین اپوکسی چوب
2020/02/22
کفپوش لمینت
قیمت کفپوش لمینت و کفپوش اپوکسی سال ۹۹
2020/04/21
نمایش همه
کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی و روکش رزین محافظ

اجرای رزین اپوکسی چوب و پلی اورتان با اسپری بدون هوا با فشار زیاد و توسط پمپ هیدرولیک انجام می‌شود.

در مواردی که اجرای رزین اپوکسی چوب برای تعداد زیادی از اشیای یک شکل و هم اندازه یا سطوح وسیع مدنظر باشد، بهتر است از مخازن تحت فشار استفاده شود.

اجرای رزین با اسپری بدون هوا برای احجام زیاد رنگ آمیزی کاربرد دارد. اساس کار پاشش بدون هوای رزین اپوکسی چوب بدین صورت است که رنگ در اثر فشار زیاد به سمت نازل رانده شده و در سر نازل فشار از روی رزین اپوکسی چوب برداشته و پاشش می شود.

 

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی و رزین ضد خش پل عابر پیاده – سطح فلزی

مزایا

از مزایای این روش میزان گرد یا همان اور اسپری (Over Spray) رزین اپوکسی چوب و کمترین بازگشت از سطح بدست می‌آید بنابرای در مصرف رزین و زمان کاری بهبودهای خوبی بدست می‌آید. در مقایسه با اسپری معمولی ذرات رزین اپوکسی چوب در اندازه های پاششی بزرگتری بوجود می‌آیند و لبه‌های شکل پاشش تیزتری را بوجود می‌آورد.

از طرف دیگر تفنگ افشانه در اسپری بدون هوا فقط شامل یک نگهدارنده شیر رزین اپوکسی چوب و یک افشانه می‌باشد اما به دلیل فشار بسیار بالای سر افشانه، حتما باید توسط افراد ماهر انجام شود. ویسکوزیته رزین اپوکسی چوب و پلی اورتان هم در فیلم تشکیل شده نهایی موثر هستند و همواره باید به میزان دمای رنگ و تینر مصرفی توجه داشت.

معایب رزین اپوکسی چوب

تاول کفپوش اپوکسی

معایب

از معایب رزین اپوکسی چوب، ایجاد حباب و حفره ناشی از ترکیدگی حبابها (crater) است.

اساسا حباب ناشی از خروج گاز  و یا هوا بعد از اجرای کفپوش اپوکسی، رزین اپوکسی چوب، رزین پلی اورتان و رنگ صنعتی اپوکسی بر روی سطح بتن یا فلز در لایه نهایی مشاهده می‌گردد.

خروج گاز می تواند ناشی از خروج حبس هوایی باشد که در زمان اختلاط مواد با میکسر به وجود می‌آید و یا به علت گرمازا بودن واکنش، مواد کفپوش اپوکسی، رزین اپوکسی چوب، رزین پلی اورتان و رنگ صنعتی اپوکسی در حالت کیورینک (ژل شدن) یا هوایی موجود در منافذ بتن باشد که پس از اجرا، هوا به لایه نهایی Top Coat نیرو وارد آورده و زمان خروج از سطح top coat این حباب‌ها ترکیده و حفره هایی ایجاد می‌کند.

عامل اصلی ایجاد تاول و یا حفره به کیفیت بتن و خلل فرج موجود در آن مربوط است. بهترین روش جهت کاهش تاول در زمان اجرا این است که با زیرسازی منافذ سطحی پوشانیده و اشباع گردد.